maandag, januari 08, 2007

Boeken zoeken

Boeken zoeken in een boekwinkelBoekwinkels zijn er hier genoeg. Voor nieuwe boeken en ook vele tweede hands winkeltjes hebben bij elkaar een zeer ruim aanbod. Tenminste als je iets in het Japans zoekt, want het internationale hoekje is vaak erg summier. Als het al bestaat. Grote steden uitgezonderd. Soms kan er buiten een heel groot bord `books` staan, maar kom je er op een moment achter dat dat het enige Engelse was aan die hele zaak. Ik heb er geen diepgravend onderzoek naar gedaan, maar de Japanner lijkt graag te lezen. Van serieuze literatuur tot de vele wekelijks (dames) magazines met laatste mode tips aan toe. En veel manga uiteraard. Er gaat heel wat 100% recycled papier in om. Vandaag had ik eindelijk een goed Engels boek gevonden, maar bleek dit enige exemplaar behoorlijk beschadigd te zijn. Dit nadeel was best te overwinnen als men me een beetje wilden matsen met een korting. Tja je blijft natuurlijk Hollander :D. Alleen kwam ik er bij de kassa weer eens achter dat Japan en Azie niet precies hetzelfde zijn. Want iedere Vietnamees of Thai zou makkelijk een deal maken, maar nu had het personeel grote vraagtekens op het hoofd. Wat moesten ze nu weer met zo`n rare buitenlander! Een korting bleek na overleg wel heel erg moeilijk (lees onmogelijk), maar men kon wel een nieuw examplaar bestellen. Dat kwam mij alleen niet uit, dus bleef men zitten met een onverkoopbaar boek terwijl een verbaasde bezoeker de winkel weer verliet. Het zal allemaal goed bedoeld zijn, maar dan maar via Amazon mijn leeshonger weer stillen. Soms kan makkelijk heel moeilijk zijn :D

Labels: , , , ,