donderdag, januari 11, 2007

Speciale sushi maag

Veel heerlijke Sushi varianten op een rijMet enige verbazing zie ik grote torens om me heen. Dat Japanners iets met sushi hebben mag geen verrassing zijn natuurlijk, maar het blijft me verbazen hoeveel sushi in de vaak kleine Japanner gaat. In een 100 Yen sushi bar keek ik pas weer verwonderd naar een moeder en zoon van misschien 12 jaar die samen 26 schaaltjes in een hoog tempo wegwerkten. Plus eenmaal Udon. Ruim 50 stuks sushi dus!!! Ik vraag me af waar ze het laten. Samen wogen ze geen 100 kilo. Ik zit na 5 of 6 schaaltjes al behoorlijk vol, maar veel Japanners zien dat slechts als warming up lijkt het. Ik zit ermee op het niveau van een kleuter volgens mij :D. Zelfs de dame die achteraf de schaaltjes telt leek verbaasd dat je voor slechts 1000 Yen 2 magen heerlijk kan vullen. En daarover doen we ook nog eens langer dan de gemiddelde gast. Ik vraag me sterk af of men hier een extra maag of super snelle spijsvertering heeft. Als ik eruit ben laat ik het gelijk weten!!

Labels: , , , , , , ,