zondag, januari 28, 2007

Het tissue issue

Aangeboden door Toshiba deze keerRondom stations of drukke oversteekplaatsen kom je vaak de tissue promoter tegen. Vele bedrijven hebben het medium van de gratis tissue gemaakt tot een vast straatbeeld in de steden. Je `betaald` de tissues met je aandacht. Voor de verzamelaar is het geen probleem om zo altijd genoeg bij de hand te hebben. Al vraag ik me af of het echt werkt als promotie op zich, maar zeker is wel dat Japanners dol op de papiertjes zijn. Men is gek op schoon waar natuurlijk niets mis mee is, maar het valt op dat iedereen grote boxen met tissues in z`n winkelwagentje stopt. Ook in ieder restaurant of cafe word je voordat je het weet een tissue in je handen gedrukt. Voorverpakte koude natte of lekkere warme `verse` om je handen nog maar eens grondig te reinigen. Ander ritueeltje hierbij is trouwens een glas (gratis) koud water wat ik me in de Nederlandse horeca moeilijk kan voorstellen. Je moet ook aardig je best doen om de bodem van het glas te zien, want er staat zo weer een serveerster met karaf in de hand naast je te glimlachen. En geloof me je bent zo 5 euro Sourcy verder op een warme dag.

Labels: , , , ,