vrijdag, augustus 03, 2007

Modern geheugensteuntje

Overal zie je tegenwoordig een zwart/wit blokje. Op een treinstation, McDonalds, Meiji chocolade, reclames, visite kaartjes en zo kan ik nog wel even doorgaan. Zelfs de visa sticker in je paspoort verbergt meer informatie dat je denkt. Deze blokjes zijn een geavanceerde 2D streepjescode, die ooit werd bedacht voor de logistiek van de auto industrie maar inmiddels zijn weg naar veel meer toepassingen heeft gevonden. Het is een handige variant om even die url van iets te onthouden zonder dat je een pen en papier moet zoeken. Of als je de dienstregeling van je bus altijd bij de hand wil hebben scan je de QR Code met je mobiele camera en klaar is Kees. Of Kaito :D. Ideaal ook als je in de stad een advertentie ziet van een te gek product. Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik ben soms net even die naam kwijt als ik een uur verder ben en dus is een snapshot van de code voldoende om alles wat je erover wilt lezen of bekijken op een website. Uiteraard live op je mobiel voor het geval dat je dacht alles weer op een PC te moeten invoeren of zo. Ben ik eindelijk af van al die briefjes in mijn portomonee als geheugensteuntje.

Labels: , , , , ,