zaterdag, november 18, 2006

Kom NU help je vaderland

Kleurrijk love hotel. Een Japans verschijnselJapan krimpt. Niet de meer dan 3000 eilanden, maar de populatie heeft een dalende lijn ingezet. Je zal er vast wel eens iets over gelezen hebben. Om allerlei economische problemen voor te blijven zal de overheid snel oplossingen moeten verzinnen. Immigratie of babies maken in het kort. Vanuit het bedrijfsleven is er nu een opvallende service bedacht. NTT Docomo (zeg maar de KPN Telecom hier) heeft in een heftige strijd om de mobiele beller een creatief idee gelanceerd. Vrouwen kunnen details van hun maandelijke cyclus doorgeven (geen maandverband opsturen dames!) en NTT zal je dan op het meest vruchtbare moment vertellen dat je NU iets goeds kan doen voor je land. Tja het is zo`n stukje wat je een paar keer moet lezen, voordat je het realiseert. Ik vraag me persoonlijk af of ze koel gaan mailen of dat een medewerker met zwoele stem je verzoekt het bed op te zoeken. Indien niet thuis kan de service vast een love hotel in de buurt adviseren. Haast is geboden. Gaat het werken? M`n mini enquete zegt `nee`, maar ze zullen ook vast hun huiswerk doen. Volgens de oven en magnetron theorie lijkt het me wijs eerst een opwarmmailtje vooruit te sturen. Opwindende tekst of sexy foto om voor het landsbelang niets aan het toeval over te laten. Top of Flop?

Labels: , , , ,

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Zeker vaag, maar als je het echt wil (kinderen krijgen), denk ik wel dat het werkt (als je zin hebt) ;-)

donderdag, 23 november, 2006  
Anonymous Anoniem said...

Vergrijzing is ook een probleem aan het worden in Japan. Het liefst zie ik dat dit word opgelost door weer een babyboom, maarja econimisch en sociaal lijkt me dat niet meer haalbaar voor moderne landen. En aangezien ze niet willen krimpen met de economie, moeten ze dus wel immigranten aantrekken. Laat dt nu net iets zijn wat al in veel andere landen totaal verkeerd is gegaan en er nu een scheuring in die landen plaats vindt op cultuur gebied.

Dit toekomst plaatje zie ik dus absoluut niet graag gebeuren in Japan.

woensdag, 23 maart, 2011  

Een reactie posten

<< Home