dinsdag, februari 06, 2007

Slow Fast Food

Een eerdere topper. Aparte maar lekkere combinatieEenmaal bij Mosburger geweest wil je nooit meer bij die rare rood-gele clown een burger scoren. Ik ben geen fastfood junk, maar weet inmiddels wel waar hier de lekkerste snelle hap te krijgen is. Smaken verschillen uiteraard, maar het is moeilijk vol te houden als je je tanden zet in zo`n burger als hiernaast. Het concept is wel duidelijk door McDonald geinspireerd, maar er is ook een duidelijke Japanse inbreng. Grappig dat ze zichzelf promoten als slowfood. Dit omdat je bestelling niet al op je ligt te wachten maar vers gemaakt is. En aan tafel wordt gebracht. Alleen wordt op een zaterdag middag pijnlijk voor ze duidelijk dat het marketing apparaat van Mac ondanks de mindere kwaliteit toch veel beter draait. Wat is toch die universele aantrekkingskracht van die keten? Zelfs in een land als Japan waar de smaakpupillen sterk ontwikkeld zijn. Het viel me pas eens op dat de gemiddelde leeftijd van de Macwerkers behoorlijk hoog was. Waar dit vroeger vaak een eerste baantje was lijkt het hier soms wel het laatste baantje voor sommigen hier. Voor mij prima dat alle kinderen hun ouders meenemen naar die Amerikaanse gigant. Kan ik lekker rustig de verse friet en een gegrilde Teriyaki burger Menu naar binnen werken. Ook zo schaaltje ketchup voelt wat minder plastic aan. Je zou bijna denken dat ik betaald wordt voor deze post :D

Labels: , , , , ,