maandag, april 16, 2007

Groot licht

Grote lampenEn opeens ging het licht aan! Laat ik eens iets vertellen over licht. Tja ik weet niet of dit een heel spannende post zal zijn, maar het valt me vaak zo op dat men van die gigantisch grote lichten in huis heeft. Geen sfeervol spotje of zo, maar één of enkele grote witte lampen aan het plafond. Met het onvermijdelijke koordje eraan. Deze Japanse lampen zijn voorzien van twee ronde tl's en een mini lampje om zo een beetje te kunnen spelen met de lichthoeveelheid. Het nadeel is alleen dat je vaak een paar keer aan dat koord moet trekken voordat het licht uit is. En ook hangt dat koordje nog wel eens in de weg, maar dat kan natuurlijk met m'n eigen onhandigheid te maken hebben :D. Ik denk dat dit misschien ook een beetje 'in het licht' van interieur verzorging gezien kan worden. Ik heb toch altijd het idee dat men veel minder tijd en geld besteed aan een 'gezellig' huis, maar dat is uiteraard slechts een vlugge observatie. Op tv zie je in ieder geval geen programma's erover voorbij komen. Daar is eten, flauwe talkshows en honkbal de hoofdmoot. Maar wie weet slaat mijn bewering wel nergens op want Ikea is onlangs weer open. Weer zeg ik omdat ze een jaar of tien geleden een minder geslaagde poging waagde, dus nu zal Japan wel klaar zijn voor de Björn's en Frida's. Of toch voor die Zweedse balletjes :D

Labels: , , , ,

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ja erg he dat licht in Japan. We hebben een keer in Kobe een uur lopen zoeken naar een restaurant met een beetje sfeervolle verlichting: mission impossible!

zaterdag, 21 april, 2007  

Een reactie posten

<< Home