dinsdag, april 03, 2007

De slimme weegschaal

Perfect om je gewicht en vetpercentage bij te houdenTijd voor een kennismaking met de volgende generatie van de weegschaal. Ik herinner me dat ik een paar jaar terug eens naar zo'n weegschaal vroeg bij BCC in Nederland. Ik wilde weten of ze ook een model hadden dat ook vetpercentage en calorie verbruik kon meten. De verkoper keek me verbaasd aan en vertelde dat zoiets toch echt niet bestond. Rare klant dacht hij en ik wist weer even dat dat soort ontwikkelingen in Japan altijd een stuk sneller gaan. Een beetje huishouden heeft in Japan een weegschaal die veel meer doet dan enkel je gewicht weer te geven. Geef een keer je lengte en leeftijd en ga met blote voeten op de weegschaal staan en je krijgt dus onder meer je vetpercentage, orgaanvet, je caloriegebruik, spiermassa, botmassa, etc en er zijn modellen die dit met bluetooth naar je mobieltje doorseinen om alles goed in de gaten te houden of het ter beschikking van je dokter te stellen. Een typisch kaizen gevalletje weer. Continue blijft men bij ieder denkbaar produkt opzoek naar verbeteringen. Een gratis tip van mij zou zijn om de aluminium voetsteunen wat minder koud te laten aanvoelen. De Japanse badkamer is vaak niet zo behagelijk doordat er vaak geen centrale verwarming is. Hiermee is weer een tipje van de sluier opgelicht als we de geheimen van de hoge leeftijden eens proberen te ontrafelen. De toch al erg bewuste Japanner kan zijn soms erg lage vetpercentage dagelijks in de gaten houden. Na andere electronica is Tanita deze slimme weegschalen inmiddels ook aan het exporteren naar de vetter wordende westerse wereld. Of ben ik inmiddels gewoon vet laat met dit 'nieuws'

Labels: , , , , , ,

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Interessant! Die wil ik straks ook 1!

zaterdag, 21 april, 2007  

Een reactie posten

<< Home