vrijdag, februari 16, 2007

Klant is koning

Omotesanso hills winkelcentrumVaak kom ik me een kleine glimlach een winkel uit. Het is al lang niet nieuw meer, maar blijft bijzonder aardig hoe hartelijk het personeel kan zijn. Gisteren nog liep ik een winkeltje binnen en hoorde uit verschillende hoeken `irrashimase` en snuffel ik wat rond. Ik zie wat leuks en als ik de onbevrouwde kassa nader lopen er twee dames in hoge snelheid daarna toe om me dan ook maar geen moment te laten wachten. De winnaar van hun kleine race helpt me en gooit er wat beleefdheden uit en doe het gebruikelijk ritueel met het geld. Bakje, dubbeltellen, etc. en stopt een gratis magazine bij m`n verse aankoop. Vraagt of de `pointocarto` misschien iets voor me is. Tuurlijk! Dat levert vast en zeker een voordeeltje op :D. Het tasje wordt zorgvuldig voorzien van een stickertje (zegel) en netjes met twee handen (respect) vergezeld van een `arigato goizaimasu` aan de gelukkige nieuwe eigenaar overhandigt. Ik krijg het gevoel dat zij ook de eigenaar is en dat ik de familie zo juist een financiele inject heb geven. Tijdens de loop naar de uitgang krijg ik ook van de twee andere meiden nogmaals een bedankje en noteer ik een lichte buiging. Blij van binnen staat ik weer buiten. Met m`n ansichkaart. Van wel 150 Yen :D

Labels: , , , ,